streda 14. marca 2012

VYUŽITIE NÁNOSU PRI ZBRASLAVE
- šírka 12m, závisí na hladine rieky - domy by museli byť riešené obojživelne

VÝHODY
- dostupnosť k mestu
- nános už existuje - rieši to problém so zastavovaním Vltavy súkromnými objektami
- nános oddeľuje tečúcu vodu od stojatej 

NEVÝHODY
- blízkosť k vyťaženému Radotínskemu mostu ( súčasť Pražského okruhu )- cca 500m
- záplavy




1. VARIANTA

- zastavanie nánosu klasickými domami s výhľadom na druhý breh. Popri nánosu by bolo nutné urobiť mólo ktoré zabezpečí prístup do domov aj v čase záplav.


Nános ma v suchých obdobiach šírku až 12m čo dostačuje na umiestnenie domu. Pri konštrukcii sa však musí rátať aj s obdobím zimných mesiacov a dažďami ktoré veľkosť nánosu značne ovplyvňujú.
 (vo vizualizácii je použitý projekt od 2by4-architects )






riečny meander


2. VARIANTA


MEANDER
Na nánose by som postavila domy ktoré by splývali s už súčasným  prostredím. Prirodzený je motív meandru ktorý vzniká na brehoch riečnych korýt. Išlo by o nenápadné ekologické bývanie na brehu Vltavy, ktoré by ničím nenarúšalo jej súčasný ráz. Pri hľadaní formy som vychádzala z ,,podzemných domov,,.



Malator House -Wales


Najradšej by som spracovávala toto zadanie. Aj keď si uvedomujem možné komplikácie s trávnatou strechou a tesnou blízkosťou rieky myslím že riešenia by sa našli.








V neposlednej rade som spracovávala aj úlohu zo štvrtkovej prezentácie a to vytvorenie siete houseboatov naviazaných na ,,páteř,, ktorou v tomto prípade by boli komunikácie a energia. Pri tomto riešení som dospela k zbytočným komplikáciám v tom zmysle že toto riešenie ja najefektívnejšie napojením na breh pozdĺžnym mólom typickým pre prístavy. Pri snahe o dosiahnutie zaujímavejšej kompozície domov s doplnením o zelené plochy som nadobúdala pomerne veľký rozsah, ktorý by mohol narúšať vodnú dopravu a zároveň by ubral z rieky z hľadiska estetického. Naopak si myslím, že by bola škoda nevyužiť už existujúceho nánosu s tým, že domy by nijak nezasahovali do súčasnej tváre rieky. Zároveň by sme sa vyhli problému so zákonom o výstavbe súkromných objektov na Vltavu.

Schémy napojenia houseboatov a zelene
hnedá - dom
zelená - pontón so záhradou
sivá - komunikácie




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára